Köpvillkor

Köp och Leveransvillkor

Index:
1. Allmänt.
2. Beställning.
3. Leverans och frakt.
4. Leveransförsening.
5. Priser.
6. Betalsätt.
7. Avbeställning.
8. Garanti.
9. Transportskada.
10. Reklamation.
11. Ägarförbehåll.
12. Tvist.
13. Copyright.
14. Förändring av köp/försäljningsvillkor.
15. Personuppgifter.

1. Allmänt

1.1 Dessa villkor gäller för campingvaruhusets produkter, om inget annat har särkilt överkommits skriftligt mellan kund och campingvaruhuset.

1.2 Campingvaruhuset försäljning till konsument följer de tvingade regler som följs av tillämplig lagstiftning. Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen finns här.

Top

2. Beställning

2.1 Beställare måste vara minst 18 år fyllda.

2.2 Vi skickar automatiskt orderbekräftelse till den e-post adress som angivits.

2.3 Campingvaruhuset förbehåller sig rätten till att inte beställa eller skicka en vara som ej blivit betald. (Gäller ej vid postförskott, för mer information om ej uthämtade paket mot postförskott se punkt 3.5)

Top

3. Leverans och frakt

3.1 Om beställda produkter finns i våran fysiska butik, skickas dessa omgående vid mottagen/godkänd betalning (Se punkt 2.3). Levernstiden är då normalt 3 - 5 arbetsdagar (Mån - Fre). Beställningsvaror/produkter som vi ej har i lgaer har normalt en leveranstid på 7-9 arbetsdagar Mån - Fre (dvs. skickas beställningen in efter 17 på en fredag räknas behandligen från måndag), vissa produkter är beställningsvaror och lev.tiden är då normalt mellan 2-3 veckor.

(Campingvaruhuset reserverar sig för att förseningar och restnoteringar från leverantör kan uppkomma. Du som kund är medveten vid köp om att leveranstiden kan bli längre än 7 - 9 arbetsdagar om en eller flera produkter som du har beställt eller ska beställa är restade eller försenade från leverantör/erna).  

Finns en eller flera av dina beställda produkter i lager, men en eller flera är beställningsvaror. Skickas då ordern när den är komplett. För mer information om varför leveranstiden är 7-9 arbetsdagar klicka här.

Tänk på, att sortimentet är stort och att vi ej kan ha allt hemma i lager. Därför beställer vi oftast hem efter hand. Notera också att vi har en stor butik och ett stort lager så hör gärna med oss om lagerstatus.

Ni kan även alltid sända en förfrågan till oss på mail, för att få ett mer exaktare besked angående leveranstiden. Kontakta oss, hittar du under Kundtjänst.

3.2 Vi skickar alla paket med Schenker som paket inom Sverige. Fyll gärna i Mobilnummer så får ni snabbare meddelande när paketet är framme via SMS.

Du kan också spåra ditt paketet genom att logga in på mina sidor. Notera: Om paketet inte skickat, så kan du ej spåra det.

När transporten bokas skickas ett mail ut till dig från Schenker/unifaun. Du som kund är medveten om att det mailet är ej en leveransavisering eller leveransbekräftelse. Det mailet är ett automatiskt utskick och kontrolleras varken av Campingvaruhuset eller Schenker. Det är endast ett kvitto på att din fraktsedel har skrivits ut. Om du har uppgett ditt mobilnummer kommer Schenker att skicka ett sms när paketet finns att hämtas på närmaste ombug. Vid hemleverans ringer Schenker dig och bokar en tid när leveransen kommer att ske. För mer information gällande ombud/hemleverans se 3.2.1.

3.2.1 Ombud/Hemleverans.

Vid små paket ej skrymmande skickas paketet till ett ombud. Om paketet ej överstiger 120 cm eller där ej längd + omkrets överstiger 1,85 meter. Vikt ej över 20 kg. Skickas det till ditt närmaste ombud.

Om paketet är skrymmande eller vid större produkter så som, markis, vattendunkar (flera antal), tält, stolar m.m. Skickas det direkt hem till dig med hemleverans. Schenker kommer då att ringa och boka en tid. Paketet levereras under dagtid. Om du ej kan ta emot paketet under dagtid, pratar du med Schenker. Vid förfrågning kan de möjligtvis leverera till ditt jobb, ställa av paketet utanför dörren, på baksidan m.m. Hör med transportbolaget för mer information.

(Du som kund är medveten om att paketet kan kommas att skicks med hemleverans vid större sändningar eller skrymmande paket. Det är din skylldighet att kunna lösa så att du kan ta emot paketet när transportbolaget kontaktar dig. Hör därför med dem hur ni skall lösa hemleveransen).

3.3 Det går även bra att hämta varorna direkt i vår butik.

3.4 Det normala fraktpriset är 115:- oavsett hur lite eller mycket som handlas (0 kr om paketet hämtas i vår butik). Notera, vissa produkter som tex. markiser, tält (se mer information angående frakt och tält nedan) och andra stora gods går under en annan fraktklass med pris 295-395:-. Om du då bara handlar små produkter istället som tex. glödlampor och LED-Lampor blir summan för frakten 69:-. Köper du tex. 3 LED-Lampor och även beställer ett bord så blir frakten i 115:- och inte 69:-.
Beställer du 3 LED-Lampor och en markis blir frakten 395:- och inte 69:-.
Tält tex. går under fraktklassen 295:- och upp till 695:-, beroende på storlek. Frakten beror helt på hur stort och skrymmande paketet är och hur många antal kollin som ingår i leveransen. Frakten blir dock aldrig dyrare än 695. Du kan alltid se fraktkostnaden i kassan.

3.5 I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), postförskottsavgift (gäller endast postförskott) samt hanteringsavgift på 250 kronor.

Top

4. Leveransförsening

4.1 Kunden får genom skriftligt meddelande till Campingvaruhuset häva avtalet såvitt avser försenade produkter om leverans-försening som beror på Campingvaruhuset eller något förhållande på hans sida pågår mer än 45 dagar. Campingvaruhuset åtar sig att återbetala förskottsbetalat belopp inom 20 arbetsdagar.

Top

5. Priser

5.1 Alla priser är inkl. moms.

Top

6. Betalsätt

6.1 Vi stödjer Kortbetalning, Visa eller Master Card (sammarbete med dibs), Faktura och dela upp beloppet. (sammarbete med Klarna).

6.1.1 Faktura - Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag, med betalningsvillkor 14 dagar. En faktura kommer separat och du betalar enkelt till BankGiro eller PlusGiro. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Kreditgränsen är flytande och beräknas innan köpet avslutas. Högsta kreditgränsen som medges är 50 000 kr både för privatpersoner och företag. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker. Om du väljer att hämta ut varan i butik tillkommer 20 kr i hanteringsavgift (gäller endast direktbetalning och fakturering).

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna. Läs mer om Klarna Faktura.

6.1.2 Bank/Kreditkort - Vi accepterar VISA och MasterCard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs. mycket säkra. Vi tar emot de vanligaste svenska betalkorten, dock ej Maestro eller VISA Electron. Har du problem med betalningen, kontakta kundtjänst.

6.1.3 Hämta i Butik - Inga avgifter tillkommer om du väljer att hämta och betala i vår Butik. Du kan betala kontant och med de vanligaste kreditkorten.

6.1.4 Postförskott - När du väljer att betala mot postförskott tillkommer en avgift på 70 kr. Postförskottsavgiften läggs på fraktpriset.

NOTERA: Väljer du att använda dig av postförskott på skrymmat paket, paket med flera kolli och eller halv/hel pallar. Så blir du skylldig att betala till transportbolaget innan dom kör ut paketet till dig. Hur transportbolaget väljer att hantera detta är upp till dem. Vi hänsviar därför till att du tar kontakt med Schneker om du har frågor angående transporten. Vi registrerar bara postförskott/efterkrav för sändningen och om transportbolaget inte kan ta emot betalning vid utkörning måste du betala till dem under deras villkor. Hör gärna med Schenker om du är osäker. Hur vet jag som kund att det ej blir fler kolli? Tänkt tex. köper du 4 st solstolar blir detta paket stort. Lägger du till övriga produkter så som markissida och camping tillbehör blir detta i ett separat paket. Hör med oss om du är osäker kring flera kolli.

Eftersom vi erbjuder 14 dagars faktura genom Klarna har vi valt att ej använda oss av tjänsten postförskott. För mer information är du välkommen att kontakta oss.

6.1.5 Delbetalning - Vi erbjuder i samarbete med Klarna möjlighet till delbetalning i 3, 6, 12 eller 36 månader för belopp över 2000 och en kampanj (upp till 24 månader) för lägre belopp, ner till 200 SEK. Enkelt och smidigt! Du gör din ansökan om delbetalning här i kassan i samband med ditt köp. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett alternativt betalningssätt. Delbetalning är endast tillgängligt för privatpersoner och ordern levereras enbart till din folkbokförda adress.

DelbetalningDela upp betalningen
PeriodRäntaUppläggningsavgiftAvikostnad
3 månader0%95 SEK29 SEK
6 månader0%195 SEK29 SEK
12 månader0%295 SEK29 SEK
24 månader9,95%295 SEK29 SEK
1/24 betalning19,50%0 SEK29 SEK

Top

6.1.6 Delbetalning - Vi erbjuder dig delbetalning i samarbete med Santander Consumer bank.
Du ansöker enkelt i kassan och kan alltid välja att räntefritt delbetala det du handlar i upp till 4–24 månader.
Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett alternativt betalningssätt. Delbetalning är endast tillgängligt för privatpersoner och ordern levereras till valfri adress. Underskrift sker alltid med mobil Bank ID

Du får ett MasterCard som du kan använda över hela världen och som du givetvis inte betalar någon årsavgift för.

Läs mer, se dina olika delbetalningsmöjligheter, räntor, avgifter här:Mitt Kort - Trygga Köp

Delbetalning
PeriodRäntaUppläggningsavgiftAvikostnad
Upp till 4 månader0%95 SEK30 SEK
Upp till 12 månader0%295 SEK30 SEK
Upp till 24 månader0%495 SEK30 SEK


7. Avbeställning

7.1 Ni kan ända fram tills ordern inte har blivit packad/beställd/hämtad avbeställa er order. Se mer här!

(Information kring om du vill byta eller ångra ett köp. Se mer här!)

Top

8. Garanti

8.1 Vi tillämpar 1 års garanti vid material eller fabrikationsfel.

Top

9. Transportskada

9.1 Upptäcker du skadan när du hämtar paketet skall du omgående anmäla detta till Posten/Schenker innan du öppnar paketet.

Top

10. Reklamation

10.1 Du måste först kontakta oss för att få reklamationen godkännd samt få returfrakten betald. (Se kundtjänst för mer info). Vid retur skall alltid en retursedel fyllas i och bifogas med ordern/produkten som retuneras.

Top

11. Ägarförbehåll

11.1 Produkten/er förblir Campingvaruhusets egendom tills dess de förfullo betalts.

11.2 Till dess äganderätten övergått till kunden, förbinder sig kunden att väl vårda produkterna och att inte utan Campingvaruhusets skriftliga medgivande vidtaga ändringar i dessa. Kunden äger inte rätt att överlåta eller upplåta nyttjanderätt till produkter som omfattas av ägarförbehåll.

Top

12. Tvist

12.1 Vid tvist där en Privatperson är köpare följer vi Allmäna Reklamationsnämndens rekommendation.

Top

13. Copyright

13.1 Alla dessa sidor är ägodelar till Campingvaruhuset, som drivs av Henrikssons Husvagnar AB (ORG NR: 556352-7968). Informationen är skyddad genom bl.a. upphovsrätt, marknadsförings- och varumärken. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn samt information om produkter gällande bl.a. produktens vikt, bilder och grafik, design, layout och annat innehåll ovillkorligen ej får kopieras eller användas utan explicit medgivande (skriftligt) från Henrikssons Husvagnar AB.

Top

14. Förändring av Köp/försäljningsvillkor

14.1 Campingvaruhuset förbehåller sig rätten att ändra i nuvarande försäljningsvillkor.

Top

15. Personuppgifter

15.1 Vi säljer eller förmedlar ej personuppgifter till tredje part.
15.2 Vid beställning godkänner du som beställare att vi har rätt att hantera personuppgifter enligt lagen PUL. Mer information angående PUL se riksdagen.se.

Top