Beställning & Leveranser

  • Jag har precis beställt, vad händer nu?

    När beställningen är genomförd skickas en orderbekräftelse till din angivna e-post. När din order är hanterad av oss får du ett mail med antingen en spårningslänk för leveransen eller ett mail att din order finns att hämtas i vår butik, beroende på hur du har beställt. Har du beställt med leverans aviseras du via sms när ditt paket finns att hämtas ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.

  • När kan jag hämta min ”Hämtas i butik” order?

    Vi kommer att hantera din beställning så fort vi kan. När din order är placerad i vår hämthylla aviseras du via epost att din order finns att hämtas ut hos oss. Vänligen observera att din order inte kan hämtas ut innan du mottagit detta mail. Standard hanteringstid är inom 24 h. Saknar du detta mail, vänligen kontakta kundtjänst innan du åker hit. Glöm inte din legitimation, utan det lämnar vi inte ut något.

  • Vad är leveranstiden på en beställningsvara?
    Vanlig leveranstid på en beställningsvara är mellan 5-9 dagar förutsatt att vår leverantör har produkten i sitt lager. När din beställning är genomförd kommer du inom kort att få ett mail med det förväntade leveransdatumet. Vänligen observera att allting tyvärr inte alltid finns i lager, vid restnotering får du även reda på det i mailet som skickas till dig. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst innan beställning så tar vi fram leveranstiden omgående.
  • Hur blir jag aviserad om frakten?

    När din beställning är packad skickas ett mail till dig med en spårningslänk. När väl paketet har landat hos ditt närmsta ombud får du ett sms som du sedan visar upp till ombudet. Är sändningen skickad i flera kollin får du sms för varje separat kolli, gäller ombudspaket. Observera att ombudspaket kan komma fram vid olika tidpunkter. Vid hemleverans får du ett sms/mail med alternativ för tid & dag. Du kan även alltid hämta ut din hemleverans vid speditörens närmsta terminal.

  • Varför saknas det en/flera varor av det jag har beställt?

    Vi packar våra paket med omsorg av miljön, enkelhet & undviker onödiga kostnader. Med detta kan mindre produkter packas ihop med större i samma kartong. I vissa fall krävs fler än 1 kolli och din order skickas då i flera paket. I spårningslänken ser du hur många kollin din leverans består av. Notera att dina paket kan komma till utlämningsstället vid olika tidpunkter, du får ett separat sms för varje kolli.

  • Enligt spårningslänken finns paketet att hämta ut men jag saknar ett sms, vad gör jag?

    Fraktbolagen skickar alltid ut en avisering via sms när ditt paket finns att hämtas ut. Om du saknar aviseringen har du angett fel mobilnummer när beställning lades, i detta skede kan vi tyvärr inte ändra ditt angivna nummer till det riktiga. Du kan fortfarande hämta ut paketet med hjälp av sändningsnumret i spårningslänken och med giltig legitimation. Vänligen kontakta kundtjänst vid frågor.

  • Jag saknar min orderbekräftelse, vad gör jag?

    En orderbekräftelse skickas alltid ut till din e-post automatiskt sekunden efter din order har gått genom. Får du inte den på mailen har du angett fel e-post eller så är din mailkorg full. Detta är tyvärr inget vi har möjlighet att upptäcka så var noggrann när du fyller i dina uppgifter. Saknar du din orderbekräftelse var vänlig att kontakta kundtjänst så uppdaterar vi din e-post och skickar ut din orderbekräftelse.

  • Kartongen stämmer inte överens med det jag beställt, har jag fått fel?

    Det är med all förmodan rätt produkt/er som ligger inuti kartongen. Vi återanvänder kartonger som tillhör andra produkter, för miljön. Innan du tar kontakt med oss, vänligen öppna kartongen försiktigt och undersök vad som är inuti. Visar det sig vara fel produkt, vänligen kontakta kundtjänst.

  • Hur spårar jag min beställning?

    När din order är packad hos oss skickas ett mail ut till din e-post med en spårningslänk. Via länken ser du vilket fraktbolag som hanterar ditt paket, vart det befinner sig och när det beräknas vara framme vid ombudet eller hemmet. Saknar du information om din leverans, vänligen kontakta oss så hjälper vi till.

  • Jag har beställt att det skall skickas direkt från leverantören, när får jag min order?

    Beroende på tillverkare av beställd produkt skiljer sig leveranstiden. Är leverantören placerad i Sverige är normal leveranstid ca 2-5 dagar. Är leverantören utomlands tar leveransen ca 4-9 dagar. När din order är skickad från dem får du alltid ett mail med en spårningslänk. Får vi reda på att din beställda produkt är slut i lager hos leverantören kontaktar vi dig omgående med förväntad leveranstid. Du kan välja att vänta in det eller avboka din beställning. Vänligen kontakta kundtjänst vid övriga frågor.

  • Kan jag få min leverans skickad till ett annat land än Sverige?

    Vi säljer även våra produkter till Finland och Danmark. Här kan du enkelt beställa via respektive hemsida:
    www.campmarket.dk
    www.campmarket.fi

    Vi kan även sända produkter till andra länder i Europa, dock inte alla. Vi har inte något avtal med våra fraktbolag så fraktpriset är dyrare än standard till dessa länder. Kontakta oss gärna så tar vi fram en fraktkostnad.

  • Kan jag skicka min leverans till annan adress än min egen?

    Det är inga problem! I kassan under fritextrutan ”Information/Kundtjänst” kan du skriva in en önskan. Det som krävs vid en adressändring är följande: Namn, Adress, E-post & Mobilnummer. Är mottagaren en bekant skall det vara den bekantes uppgifter. Skriver du in detta hamnar din order för granskning och vi justerar önskemålet sedan släpper vi spärren på din beställning. Vi kan även hjälpa dig med detta om du kontaktar oss, men gör det omgående så att din order inte hinner skickas iväg.

  • Kan jag ändra utlämningsställe?

    Har ditt paket lämnat oss kan vi fortfarande ändra leveransen men det kostar 250 kr för denna ändring hos fraktbolagen. Det är avgiften som fraktbolag tar för företag. Denna kostnad står du för, men vi rekommenderar att du själv som privatperson ändrar leveransen. Det kostar ca 30-50 kr som privatperson att ändra leveransen, mycket billigare än om vi gör det åt dig. Detta kan du göra genom fraktbolagens App eller genom att kontakta dem.

Beställning & Leveranser
  • Jag har precis beställt, vad händer nu?

    När beställningen är genomförd skickas en orderbekräftelse till din angivna e-post. När din order är hanterad av oss får du ett mail med antingen en spårningslänk för leveransen eller ett mail att din order finns att hämtas i vår butik, beroende på hur du har beställt. Har du beställt med leverans aviseras du via sms när ditt paket finns att hämtas ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.

  • När kan jag hämta min ”Hämtas i butik” order?

    Vi kommer att hantera din beställning så fort vi kan. När din order är placerad i vår hämthylla aviseras du via epost att din order finns att hämtas ut hos oss. Vänligen observera att din order inte kan hämtas ut innan du mottagit detta mail. Standard hanteringstid är inom 24 h. Saknar du detta mail, vänligen kontakta kundtjänst innan du åker hit. Glöm inte din legitimation, utan det lämnar vi inte ut något.

  • Vad är leveranstiden på en beställningsvara?
    Vanlig leveranstid på en beställningsvara är mellan 5-9 dagar förutsatt att vår leverantör har produkten i sitt lager. När din beställning är genomförd kommer du inom kort att få ett mail med det förväntade leveransdatumet. Vänligen observera att allting tyvärr inte alltid finns i lager, vid restnotering får du även reda på det i mailet som skickas till dig. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst innan beställning så tar vi fram leveranstiden omgående.
  • Hur blir jag aviserad om frakten?

    När din beställning är packad skickas ett mail till dig med en spårningslänk. När väl paketet har landat hos ditt närmsta ombud får du ett sms som du sedan visar upp till ombudet. Är sändningen skickad i flera kollin får du sms för varje separat kolli, gäller ombudspaket. Observera att ombudspaket kan komma fram vid olika tidpunkter. Vid hemleverans får du ett sms/mail med alternativ för tid & dag. Du kan även alltid hämta ut din hemleverans vid speditörens närmsta terminal.

  • Varför saknas det en/flera varor av det jag har beställt?

    Vi packar våra paket med omsorg av miljön, enkelhet & undviker onödiga kostnader. Med detta kan mindre produkter packas ihop med större i samma kartong. I vissa fall krävs fler än 1 kolli och din order skickas då i flera paket. I spårningslänken ser du hur många kollin din leverans består av. Notera att dina paket kan komma till utlämningsstället vid olika tidpunkter, du får ett separat sms för varje kolli.

  • Enligt spårningslänken finns paketet att hämta ut men jag saknar ett sms, vad gör jag?

    Fraktbolagen skickar alltid ut en avisering via sms när ditt paket finns att hämtas ut. Om du saknar aviseringen har du angett fel mobilnummer när beställning lades, i detta skede kan vi tyvärr inte ändra ditt angivna nummer till det riktiga. Du kan fortfarande hämta ut paketet med hjälp av sändningsnumret i spårningslänken och med giltig legitimation. Vänligen kontakta kundtjänst vid frågor.

  • Jag saknar min orderbekräftelse, vad gör jag?

    En orderbekräftelse skickas alltid ut till din e-post automatiskt sekunden efter din order har gått genom. Får du inte den på mailen har du angett fel e-post eller så är din mailkorg full. Detta är tyvärr inget vi har möjlighet att upptäcka så var noggrann när du fyller i dina uppgifter. Saknar du din orderbekräftelse var vänlig att kontakta kundtjänst så uppdaterar vi din e-post och skickar ut din orderbekräftelse.

  • Kartongen stämmer inte överens med det jag beställt, har jag fått fel?

    Det är med all förmodan rätt produkt/er som ligger inuti kartongen. Vi återanvänder kartonger som tillhör andra produkter, för miljön. Innan du tar kontakt med oss, vänligen öppna kartongen försiktigt och undersök vad som är inuti. Visar det sig vara fel produkt, vänligen kontakta kundtjänst.

  • Hur spårar jag min beställning?

    När din order är packad hos oss skickas ett mail ut till din e-post med en spårningslänk. Via länken ser du vilket fraktbolag som hanterar ditt paket, vart det befinner sig och när det beräknas vara framme vid ombudet eller hemmet. Saknar du information om din leverans, vänligen kontakta oss så hjälper vi till.

  • Jag har beställt att det skall skickas direkt från leverantören, när får jag min order?

    Beroende på tillverkare av beställd produkt skiljer sig leveranstiden. Är leverantören placerad i Sverige är normal leveranstid ca 2-5 dagar. Är leverantören utomlands tar leveransen ca 4-9 dagar. När din order är skickad från dem får du alltid ett mail med en spårningslänk. Får vi reda på att din beställda produkt är slut i lager hos leverantören kontaktar vi dig omgående med förväntad leveranstid. Du kan välja att vänta in det eller avboka din beställning. Vänligen kontakta kundtjänst vid övriga frågor.

  • Kan jag få min leverans skickad till ett annat land än Sverige?

    Vi säljer även våra produkter till Finland och Danmark. Här kan du enkelt beställa via respektive hemsida:
    www.campmarket.dk
    www.campmarket.fi

    Vi kan även sända produkter till andra länder i Europa, dock inte alla. Vi har inte något avtal med våra fraktbolag så fraktpriset är dyrare än standard till dessa länder. Kontakta oss gärna så tar vi fram en fraktkostnad.

  • Kan jag skicka min leverans till annan adress än min egen?

    Det är inga problem! I kassan under fritextrutan ”Information/Kundtjänst” kan du skriva in en önskan. Det som krävs vid en adressändring är följande: Namn, Adress, E-post & Mobilnummer. Är mottagaren en bekant skall det vara den bekantes uppgifter. Skriver du in detta hamnar din order för granskning och vi justerar önskemålet sedan släpper vi spärren på din beställning. Vi kan även hjälpa dig med detta om du kontaktar oss, men gör det omgående så att din order inte hinner skickas iväg.

  • Kan jag ändra utlämningsställe?

    Har ditt paket lämnat oss kan vi fortfarande ändra leveransen men det kostar 250 kr för denna ändring hos fraktbolagen. Det är avgiften som fraktbolag tar för företag. Denna kostnad står du för, men vi rekommenderar att du själv som privatperson ändrar leveransen. Det kostar ca 30-50 kr som privatperson att ändra leveransen, mycket billigare än om vi gör det åt dig. Detta kan du göra genom fraktbolagens App eller genom att kontakta dem.

Logga in

Are you in the right place?

  • Finland
  • Denmark
  • Sweden
Choose country