Retur och Reklamation

Ibland går det inte riktigt som tänkt. Då finns vi såklart här för att hjälpa dig!
Här nedan hittar du all information om retur, reklamation och garanti.


Öppet köp
Byte
Reklamation


Öppet köp i 30 dagar

Har du ångrat dig eller blev det fel?
Inga problem!


När du handlar på Campingvaruhuset erbjuder vi dig öppet köp på lagerförda varor i 30 dagar efter leveransdatum. En lagerförd vara är en standardprodukt som lagerförs i Campingvaruhuset’s lager. Öppet köp gäller inte för följande:
l Beställningsvaror
l Varor på metervara
l Förbrukningsvaror såsom kemikalier på burk eller flaska etc
l Vid betalning med värdecheck, rabattkupong eller presentkort

Du får pengarna tillbaka om varan är hel och ren, i originalförpackning och oanvänd.
Följ våra "Steg-för-Steg vid Öppet köp" för en enklare retur!


Steg för Steg  vid Öppet köp


1. Registrering
Innan du kan skicka tillbaka din vara måste du registrera detta till Campingvaruhuset Kundtjänst. Detta gör du bäst genom att mejla info@campingvaruhuset.se där du uppger varför du vill skicka tillbaka varan. Uppge även ordernummer och artikelnummer på den vara du vill returnera. Det går även bra att ringa till 0171-105570 för registrering, ha följesedeln tillhands.

2. Returblankett
Fyll i Campingvaruhuset's Ångerblankett som följer med beställningen. Den ska sedan skickas med varan du vill returnera.

Saknar du Ångerblankett?
Ladda ner Campingvaruhusets Ångerblankett här

3. Frakt
När du registrerat ditt beslut om ångrat köp till Campingvaruhuset Kundtjänst besvarar vi dig med en fraktsedel. Fraktsedeln ska du skriva ut och fästa synligt på paketets utsida. Lämna sedan in paketet på valfritt Schenkerombud. Varan ska returneras i oförändrat skick, väl emballerad och i originalförpackningen.

4. Behandling
Ditt returärende behandlas inom 24 timmar från att Campingvaruhuset mottagit varan. Vi granskar ärendet och kollar så allt är i sin ordning, att varan är hel och oanvänd. Du får alltid en bekräftelse via mejl om att vi mottagit varan och om returen är godkänd.

5. Återbetalning
Du får alltid pengarna tillbaka inom 30 dagar från den dag Campingvaruhuset tog emot returen.


Byte

Om du vill byta en vara du köpt på Campingvaruhuset.se returnerar du din ursprungliga beställning för att sedan lägga en helt ny order. Returen görs på samma sätt som ett öppet köp. Klicka här för att komma till våran steg-för-steg guide. Du kan även vända dig till våran fysiska butik.

Hitta till vår Butik


Reklamation

Är varan skadad eller defekt?
Vi löser det!


Reklamationsrätten täcker fabrikationsfel på de varor du köpt hos oss. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. För att reklamera en vara följer du vår enkla "Steg-för-Steg vid Reklamation". Kom ihåg att reklamera varan så fort du upptäckt felet.


Steg för Steg  vid Reklamation


1. Registrering
Innan du kan skicka tillbaka din vara måste du registrera reklamationen till Campingvaruhuset Kundtjänst. Detta gör du bäst genom att kontakta oss via mejl där du uppger:
l Ordernummer
l Artikelnummer på den vara du vill reklamera
l Detaljerad beskrivning på vad som är fel
l Skicka gärna med en bild där felet på varan är synligt

2. Reklamationsblankett
Skriv ut och fyll i Campingvaruhuset's Reklamationsblankett. Den ska sedan skickas med varan du vill reklamera.

Ladda ner Campingvaruhusets Reklamationsblankett här

3. Frakt
När du registrerat reklamationen till Campingvaruhuset Kundtjänst besvarar vi dig med en fraktsedel. Fraktsedeln ska du skriva ut och fästa synligt på paketets utsida. Lämna sedan in paketet på valfritt Schenkerombud. Varan ska returneras väl emballerad.

4. Behandling
Ditt reklamationsärende behandlas inom 24 timmar från att Campingvaruhuset mottagit varan. När Campingvaruhuset konstaterat att reklamationen är giltig kommer Campingvaruhuset kompensera dig genom att
l I första hand avhjälpa felet,
l I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara, eller
l I tredje hand ge dig en skälig ersättning genom presentkort

Hur ditt reklamationsärende behandlas beror på vilken vara det gäller och vad det är för fel.


Behöver du hjälp?
Om du behöver hjälp med ett ångrat köp, garantiärende eller en reklamation kan du alltid kontakta Campingvaruhuset Kundtjänst via mejl eller telefon. Kontaktinformation hittar du längst ner på hemsidan.


Vill du veta mer?
Saknar du någon information kan du läsa mer i våra köpvillkor. Du klickar bara här!